Monthly Archives: March 2014

Σωματικότητα και Πολυπλοκότητα

1660297_614032101998742_563738287_nΟ πιανίστας και μουσικολόγος Παύλος Αντωνιάδης (MA από το UC San Diego, συνεργάτης στο IRCAM, υποψήφιος διδάκτορας στη HfM Dresden) παρουσιάζει τη διάλεξη “Σωματικότητα και Πολυπλοκότητα στη μουσική για πιάνο μετά το 1950”, καθώς κι ένα ρεσιτάλ πιάνου με έργα Ιάννη Ξενάκη, Brian Ferneyhough και Morton Feldman.

Η αναζήτηση ερμηνευτικών λύσεων για μουσικές εγκεφαλικές και δυσπρόσιτες ανοίγει το δρόμο προς μία ριζικά διαφορετική θεώρηση του ρόλου του σώματος του εκτελεστή. Αποτέλεσμα αυτής της αναζήτησης είναι ένα μοντέλο “σωματικής πλοήγησης” της παρτιτούρας που ξεκλειδώνει τις μυθικές δυσκολίες των έργων και αναδεικνύει τη δυνατότητα πολλαπλών ερμηνειών και ακροάσεων. Στο ρεσιτάλ που ακολουθεί κυριαρχεί η σταδιακή αφαίρεση, από το εκρηκτικό μουσικό θέατρο του Ferneyhough (Opus Contra Naturam για ομιλώντα πιανίστα από την όπερα Shadowtime), στo μαθηματικά υπολογισμένο, πλην όμως ούτε ασώματο ούτε ψυχρό, πρώτο έργο του Ξενάκη για σόλο πιάνο (Herma), κι ως το τελευταίο πιανιστικό έργο του Feldman (Palais de Mari), ένα λαβύρινθο φευγαλέων αναμνήσεων και θραυσμάτων.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

ΔΙΑΛΕΞΗ
7:30 μ.μ.
Σωματικότητα και πολυπλοκότητα στη μουσική για πιάνο μετά το 1950.
ΣΥΝΑΥΛΙΑ
9:00 μ.μ.

ΞΕΝΑΚΙΣ HERMA
FERNEYGHOUGH OPUS CONTRA NATURAM
FELDMAN PALAIS DE MARI