Pavlos Antoniadis – Interactive systems for the embodied navigation of complex piano notation

“I will explore the relation between complexity and embodiment in contemporary piano music along three axes: intrinsic textual complexity, complexity as interaction with the electronic medium and finally complexity as generative of a sort of physical theatre. Tzortzis’ Incompatible(s) V will be highlighted as the juncture of those three axes.

I will present a performer-specific paradigm of embodied interaction with complex piano notation. This paradigm, which I term embodied navigation, extends and even confronts the traditional paradigm of textual interpretation. It incorporates ideas from the performative turn in composition and musicology, from embodied cognition and from Human-Computer Interaction.

At a second stage, the proposed paradigm serves as the basis for the development of methodologies and customized tools for a range of applications, including: performance analysis, embodied interactive learning, composition and improvisation. The tools in question include gesture capture, gesture analysis, gesture following and gesture interaction tools developed at Ircam (MuBu for MAX, motionfollower, augmented violin project), the system of capacitative sensing Touchkeys, as well as interactive notation platforms (INScore), combined in the customized system called GesTCom (Gesture Cutting through Textual Complexity).”
―P. Antoniadis

Wednesday 6 December 2017, Department of Music, room 10

Biographical Sketch
Pavlos Antoniadis is a Berlin-based pianist for contemporary and experimental music and a researcher at IRCAM and LabEx GREAM, Université de Strasbourg, where he also teaches computer music and contemporary performance. He has performed in Europe, the Americas and Asia with the new music ensembles Work in Progress-Berlin, Kammerensemble Neue Musik Berlin, Phorminx, ERGON and as a soloist. He has recorded for Mode (2015 Deutscheschallplattenkritikspreis) and Wergo records. He has worked with composers such as Mark Andre, Helmut Lachenmann, Brian Ferneyhough, Wolfgang Rihm, Pascal Dusapin, Tristan Murail and has premiered solo piano works by James Erber, Nicolas Tzortzis, Luis Antunes Pena, Dominik Karski and others. He has recently started improvising on the occasion of his collaboration with the composer and improviser Panos Ghikas. Pavlos has published on embodied cognition, gesture capture and contemporary piano performance and has been invited for lecture-performances (HfM Dresden, INMM Darmstadt, IRCAM Paris, Orcim Gent, Goldsmiths London, Trinity Dublin, Aristoteleio Thessaloniki, Cité de la Musique et de la Danse Strasbourg, Hong Kong University, Yamanashi Gakuin University Kofu, Wocmat Taiwan). He was a Musical Research Residency fellow at IRCAM in 2014, where he developed with F. Bevilacqua and D. Fober GesTCom, an interface for the gestural control of complex notation. Pavlos holds degrees in piano performance (MA, UC San Diego) and musicology (Athens National University). He has studied on LabEx GREAM, Fulbright, UC San Diego, Nakas conservatory, IEMA Frankfurt and Impuls Academy Graz scholarships.


Παύλος Αντωνιάδης – Διαδραστικά συστήματα για την σωματοποιημένη πλοήγηση πολύπλοκης πιανιστικής σημειογραφίας

«Θα διευρευνήσω την σχέση μεταξύ πολυπλοκότητας και σωματικότητας στην σύγχρονη μουσική για πιάνο πάνω σε τρεις άξονες: εσωτερική υφολογική πολυπλοκότητα, πολυπλοκότητα ως διάδραση με ηλεκτρονικά μέσα και τέλος πολυπλοκότητα ως “γεννήτρια” ενός είδους σωματικού θεάτρου. Το Incompatible(s) V του Τζώρτζη θα παρουσιαστεί ως η απόλυτη έκφραση αυτών των τριών αξόνων.

Θα παρουσιάσω συγκεκριμένα εκτελεστικά παραδείγματα σωματικής διάδρασης με πολύπλοκη πιανιστική σημειογραφία. Αυτά τα παραδείγματα, στα οποία δίνω τον όρο σωματική πλοήγηση, επεκτείνουν ή και υπερκερνούν τα παραδοσιακά παραδείγματα υφολογικής ερμηνειας. Ενσωματώνουν ιδέες από τις εκτελεστικές τάσεις και αλλαγές στην σύνθεση και την μουσικολογία, από την σωματική νόηση και από την διάδραση μεταξύ υπολογιστή και ανθρώπου.

Σε δεύτερη φάση, τα προτεινόμενα παραδείγματα λειτουργούν ως βάση για την ανάπτυξη μεθοδολογιών και προσαρμοσμένων εργαλείων για ένα εύρος εφαρμογών, όπως: ανάλυση εκτέλεσης, σωματική διαδραστική εκμάθηση, σύνθεση και ανάλυση. Τα εν λόγω εργαλεία περιλαμβάνουν αναγνώριση χειρονομίας, ανάλυση χειρονομίας, ανάγνωση χειρονομίας και διαδραστικά εργαλεία χειρονομίας που δημιουργήθηκαν στο Ircam (MuBu for MAX, motionfollower, augmented violin project), το σύστημα συμπυκνωμένης αίσθησης Touchkeys, όπως επίσης και τις πλατφόρμες διαδραστικής σημειογραφίας (INScore), σε συνδυασμό με το προσαρμένο σύστημα GesTCom (Gesture Cutting through Textual Complexity).»
―Π. Αντωνιάδης

Τετάρτη 6 Δεκεμβρίου 2017, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, αίθ. 10

Βιογραφικό Σημείωμα
O Παύλος Αντωνιάδης ζει στο Βερολίνο και είναι πιανίστας σύγχρονης και πειραματικής μουσικής και ερευνητής στο IRCAM και το LabEx GREAM του Πανεπιστήμιου το Στρασβούργου, όπου επίσης διδάσκει computer music και σύγχρονη εκτέλεση. Έχει παρουσιάσει συναυλίες στην Ευρώπη, την Β. και Ν. Αμερική και την Ασία με σύνολα σύχρονης μουσικής όπως τα Work in Progress-Berlin, Kammerensemble Neue Musik Berlin, Phorminx, ERGON και ως σολίστ. Έχει ηχογραφήσει για την Mode (2015 Deutscheschallplattenkritikspreis) και την Wergo. Έχει συνεργαστεί με συνθέτες όπως οι Mark Andre, Helmut Lachenmann, Brian Ferneyhough, Wolfgang Rihm, Pascal Dusapin, Tristan Murail and has premiered solo piano works by James Erber, Nicolas Tzortzis, Luis Antunes Pena, Dominik Karski και άλλοι. Πρόσφατα άρχισε να ασχολείται με τον αυτοσχεδιασμό με αφορμή την συνεργασία του με τον συνθέτη και αυτοσχεδιαστή Πάνο Γκίκα. Ο Παύλος Αντωνιάδης έχει δημοσιεύσει άρθρα σχετικά με σωματική νόηση, την αναγνώριση χειρονομίας και την σύγχρονη πιανιστική εκτέλεση και έχει προσκληθεί για διαλέξεις και εκτελέσεις (HfM Dresden, INMM Darmstadt, IRCAM Paris, Orcim Gent, Goldsmiths London, Trinity Dublin, ΑΠΘ, Cité de la Musique et de la Danse Strasbourg, Hong Kong University, Yamanashi Gakuin University Kofu, Wocmat Taiwan). Το 2014 ήταν Επισκέπτης Μουσικός Ερευνητής στο IRCAM, όπου, σε συνεργασία με τους F. Bevilacqua και D. Fober GesTCom, ένα interface για τον έλεγχο χειρονομίας πάνω σε πολύπλοκη σημειογραφία. Ο Παύλος Αντωνιάδης έχει πτυχία στην εκτέλεση πιάνου (MA, UC San Diego) και την Μουσικολογία (ΕΚΠΑ). Έχει σπουδάσει με υποτροφία στα LabEx GREAM, Fulbright, UC San Diego, Ωδείο Νάκας, IEMA Frankfurt και Impuls Academy Graz.